Rekrutacja Cennik Kontakt Dokumenty Dlaczego my?


Aktualności
Komunikaty
Archiwa
Foto - archiwum
O Akademii
Kadra
Co nas wyróżnia Nowość
Zajęcia adaptacyjne
Zajęcia programowe
Zajęcia dodatkowe
Plan dnia Smyka
Jadłospis
Strefa Rodzica Nowość
Oczytani
Teatr Rodziców
Przedszkole pod chmurką
Polecamy







Co nas wyróżnia

1. Przyrodniczo - poznawczy profil placówki 
Uwrażliwiamy Dzieci na piękno otaczającego nas świata i przyrody podkreślając jej wpływ na życie człowieka. Prowadzimy rozbudowane zajęcia poznawczo-przyrodnicze: warsztaty, własne uprawy, prowadzenie kalendarza przyrody, zajęcia edukacyjne prowadzone w ogrodzie przedszkolnym, przyrodnicze wycieczki. 
Od września 2020r. Nasze przedszkole rusza z nowym projektem- zwiększone nauczanie poprzez naturę i aktywności na świeżym powietrzu.
Pozytywne strony projektu :


* Zdobycie nowych umiejętności w tworzeniu, planowaniu i organizacji dziecięcej aktywności i działań na świeżym powietrzu, zbliżenie dziecka do świata przyrody, doprowadzenie do zrozumienia stanowiska i roli człowieka w przyrodzie.
* Zaspokojenie dziecięcej potrzeby obcowania ze zjawiskami przyrodniczymi w warunkach naturalnych.
* Poznanianie i zgłębienie świata przyrody poprzez bezpośrednie doświadczenie i eksperymenty w kontakcie z naturą.
* Rozbudzenie ciekawości poznawczej , wyobraźni i kreatywnego myślenia.
* Rozbudzanie motywacji dzieci do działania , obserwowania, doświadczenia i tworzenia.
* Poprawa ogólnej sprawności fizycznej dzieci, naturalne hartowanie organizmu, zapobieganie zaburzeń koordynacji ruchowej ciała.
* Naturalne pobudzanie bodźców i zmysłów dzięki zajęciom w terenie.

2. Pozytywna Dyscyplina w naszym przedszkolu.
 Czym jest Pozytywna Dyscyplina ?


Pozytywna Dyscyplina jest metodą wychowawczą rozwijaną od 30 lat. Jej korzenie sięgają psychologii indywidualnej austriackiego psychoterapeuty Alfreda Adlera, który uważał, że wszyscy ludzie mają jedno podstawowe pragnienie: chcą czuć, że przynależą i że są ważni. Jest niezwykle skuteczna, oparta na wzajemnym szacunku i miłości. Pomaga rodzicom: zrozumieć swoje dzieci wspierać ich naturalny potencjał wychowywać je na mądrych, pewnych siebie, odpowiedzialnych i wrażliwych dorosłych skutecznie radzić sobie z codziennymi trudnościami, takimi jak ubieranie się, wychodzenie z domu, sprzątanie, mycie zębów i tym podobne. Pozytywna Dyscyplina opiera się na pięciu fundamentalnych zasadach Pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, pomaga im poczuć, że są ważne w rodzinie i społeczności. Jest jednocześnie pełna szacunku i wymagająca: miękka i zdecydowana w tym samym czasie, czyli twarda dla problemu i miękka dla osoby. Jest skuteczna długofalowo: bierze pod uwagę to, co dziecko myśli, czuje, czego się uczy i jakie podejmuje decyzje o sobie samym i o swoim świecie i jak decyduje się postępować w przyszłości, aby przetrwać i odnosić sukcesy. Uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, rozwiązywania problemów, współpracy oraz umiejętności wnoszenia wkładu i bycia pożytecznym w domu, przedszkolu, szkole i większej społeczności. Zaprasza dzieci do odkrywania, jak bardzo są zdolne i kompetentne. Zachęca je do konstruktywnego używania swojej osobistej siły i autonomii. Najnowsze badania mówią, że dzieci od chwili narodzin są „zaprogramowane” na szukanie łączności z innymi. Dzieci, które czują więź ze swoją społecznością, rodziną i szkołą wykazują mniej skłonności do nieadekwatnych zachowań i złego zachowania. Aby odnosić sukcesy, będąc członkiem swojej społeczności, dzieci muszą nauczyć się niezbędnych umiejętności społecznych i życiowych. Narzędzia i koncepcje, które obejmuje Pozytywna Dyscyplina to: Wzajemny szacunek. Dorośli modelują szacunek do swoich potrzeb i wymagań sytuacji, będąc wymagającymi wobec dziecka, pozostając jednocześnie życzliwymi i pełnymi szacunku dla potrzeb dziecka. Identyfikacja przekonań stojących za zachowaniami. Za każdym zachowaniem dziecka kryje się pewne przekonanie, często błędne. Skuteczna reakcja na nieodpowiednie zachowanie dziecka możliwa jest właśnie dzięki zrozumieniu, powodów, dla których dzieci robią to, co robią. Próba zmiany samego zachowania bez zmiany przekonań skazana jest na niepowodzenie. Efektywna komunikacja i umiejętności rozwiązywania problemów Dyscyplina, która uczy (i nie jest ani zbyt pobłażliwa, ani zbyt każąca). Koncentracja na poszukiwaniu rozwiązań, a nie na karaniu. Stosowanie zachęcania (zamiast pochwały). Zachęcanie zauważa wysiłek włożony w działanie i osiąganie postępów, a nie wyłącznie sukcesy. Zachęta buduje trwałe poczucie własnej wartości .


3. Renoma i długoletnie doświadczenie - od 2008 roku 
Stosujemy sprawdzone i wiarygodne programy dydaktyczne w zakresie nauczania, rozwijania zainteresowań i uzdolnień.


4. Zielony ogród, duży plac, boisko przy placówce 
Nasze Przedszkole  ma własny, duży ogród, pełny różnorodnej roślinności. Placówka usytuowana jest  w otoczeniu, które inspiruje do zabawy i nauki. Do dyspozycji Dzieci jest  przestronny, dobrze wyposażony plac zabaw, boisko, park ,w którym są rożne stanowiska edukacyjne  . W naszym Przedszkolu  Dzieci mogą rozwijać swoje przyrodnicze zainteresowania.


5. Świadoma kadra, wspierająca rozwój dziecka 
Wszystkie nasze nauczycielki posiadają odpowiednie kompetencje pedagogiczne
i wychowawcze.  Uczymy dzieci rozpoznawania i wyrażania własnych uczuć oraz jak budować relacje z innymi.  Wzór osobowy nauczyciela, jego kompetencje zawodowe i styl funkcjonowania społecznego jest trudnym do przecenienia elementem środowiska wychowawczego w przedszkolu. Dla dzieci nauczyciel stanowi często jeden z najważniejszych w okresie przedszkolnym autorytet i wzór do naśladowania. Oczekujemy więc następujących cech u naszych nauczycieli: wychowawca jest przyjacielem dziecka, rozumie i respektuje jego potrzeby nauczyciel szanuje prawa dziecka jest otwarty na potrzeby i problemy dziecka, współdziała z otoczeniem w pracy oraz z rodziną, realizując zadania wychowawcze wspiera każdego wychowanka w jego indywidualnym rozwoju swoim osobistym przykładem kształtuje postawy moralne dzieci planuje i realizuje cele wychowawcze w oparciu o swoje stale poszerzane kompetencje zawodowe.

6. Własna kuchnia
Oferujemy dzieciom zdrowe i smaczne posiłki z własnej kuchni. Przestrzegamy diet dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Umożliwiamy wspólne gotowanie w ramach propagowania świadomego odżywiania. Posiłki w naszej placówce przygotowujemy we własnej kuchni! Nad  menu czuwa  dietetyk, który dba o prawidłowe planowanie żywienia dzieci, układa jadłospisy złożone z dań o odpowiedniej kaloryczności, zawierających niezbędne składniki pokarmowe i mineralne. Dzieci mają zapewnione 4 posiłki (śniadanie obiad złożony z dwóch dań, podwieczorek ). Nad jakością i ich smakiem czuwa profesjonalna i doświadczona załoga.
Nowoczesne zaplecze oraz wyposażenie kuchni pozwala przygotowywać smaczne, zdrowe i pożywne posiłki. Technologia urządzeń, które wspierają pracę kucharzy pozwala na przygotowanie posiłków na parze. Potrawy dzięki temu zachowują minerały i witaminy, niezwykle ważne podczas rozwoju dzieci. Stawiamy bardzo wysokie wymogi serwowanym potrawom, przygotowujemy je tylko i wyłącznie na bazie naturalnych składników, urozmaicając menu sezonowymi owocami i warzywami.
Dbamy o estetykę podawania potraw. Gotowe posiłki są przystrojone i uformowane w zachęcający sposób. Bogactwo barw, kształtów, smaków przekonuje niejadków do spróbowania i delektowania się podanym jedzeniem.


7. Otwartość na rodziców
Proponujemy zajęcia otwarte, warsztaty, pikniki, tak by każdy Rodzic mógł przyjrzeć się pracy przedszkola ”od wewnątrz”. W celu ujednolicenia oddziaływań wobec dzieci w procesie wychowania, nauczania i opieki niezbędne jest aby komunikowanie się między kadrą przedszkola a opiekunami dzieci przebiegało płynnie i bez zakłóceń. W celu zapewnienia dostępu do wiedzy o zamierzeniach edukacyjnych i wychowawczych przedszkola realizowane będą następujące zadania: podczas pierwszego spotkania nauczyciela z rodzicami podopiecznych dzieci, przekazany zostanie zarys programu pracy na najbliższy rok podczas zebrania z rodzicami dzieci nowo przyjętych do przedszkola zostaną oni zapoznani z programem wychowawczym placówki w trakcie organizowanych zajęć otwartych rodzice uzyskają bieżące informacje o pracy grupy, o postępach dzieci i planowanych działaniach na najbliższy okres podczas imprez okolicznościowych dzieci prezentują swoje umiejętności i wymagane okolicznościami formy zachowania rodzice mogą również brać udział w proponowanych formach upowszechniania wiedzy pedagogiczno-psychologicznej dotyczącej rozwoju dzieci, funkcjonowania rodziny czy innych tematów zaproponowanych do rozwinięcia rodzice mają możliwość kontaktowania się z kadrą przedszkola w tym z pedagogiem- terapeutą, psychologiem czy logopedą w formie telefonicznej, poprzez grupę messenger czy w formie bezpośrednich spotkań w sprawach dotyczących rozwoju dzieci, problemów wychowawczych wieku przedszkolnego, funkcjonowania rodziny czy innych spraw.

 
do góry

©2008 -